Yaşam

Tünellerde Hız Limiti Neden Normalden Düşük?

Tünellerde kaza riski, açık yol kazası riskinin yaklaşık yarısı kadardır. Bunun en değerli nedeni ise sürücülerin tünel içerisindeki normal sürüş koşullarının değişmesidir. daha dikkatlidavranıştır.

Ancak bir kaza sonucu tünelde oluşabilecek riskler çok daha fazladır. Yangınla sonuçlanan kazalar trafik kazalarına göre daha az görülmekle birlikte tünelde oluşabilecek yangın ve dumanla ilişkilendirilmektedir. felaket potansiyelinormal bir araç kazasına göre daha yüksek olacaktır.

Tünellerden geçerken geriliyor muyuz?

Karayolu tünellerinde, sürücüler tünel girişine yaklaşırken ve çıkarken genellikle loş ışık koşullarına girerler (” Kara delik“) sürüş sırasında uyum sağlamak için yavaşlayın ve tünelin sağ duvarına yakın konumlarını artırın.

Ayrıca kapalı bir ortama girmek ve görsel ortamdaki ani değişiklikler sürücünün gözbebeklerinin büyümesine ve kalp atış hızının artmasına neden olur. Tüm bu araştırmalar sonucunda sürücülerin yol güvenliğini olumsuz etkilediği tespit edilmiştir. tansiyonVe endişehissettikleri sonucuna vardılar.

Kısa tüneller daha tehlikelidir!

İstatistiksel çalışmalara göre, uzun tünellere kıyasla kısa tüneller daha yüksek kaza oranlarısergilemek için bulundu.

Bu kazalar daha çok kısa tünellerde oluyor. girişVe çıkıştünel bölgelerinde ani yavaşlama/hızlanmadan kaynaklanır ve uzun tünellerde dikkat eksikliği azalır. ortadameydana geldiği tespit edilmiştir.

Tünelde en yaygın kaza türleri:

2006–2008 Singapur CTE tünel bilgilerine dayalı olarak tünellerde arka uç çarpışmaları Tüm kazaların %70’iolduğu bilinmektedir.

Polis soruşturmalarına göre, tünel kazalarına çoğunlukla sürücülerin agresif şerit değiştirmeleri ve yüksek suratları neden oluyor. sırt darbelerineden olabilir.

Tünelde başınıza gelebilecek en tehlikeli senaryo: Tünel yangını!

Tünellerde çıkan yangın, tünelde bulunanların ölümüne neden olabilir. sıcaklıkVe zehirli dumanlar üretir . Ayrıca itfaiye ve ambulansların bu tür kazaların olduğu yere ulaşması daha zordur.

Güçlü bir yangın tünelin yapısal durumuna büyük zarar verebileceğinden, tünel tamamen veya kısmen tahrip olabilir. kapatmakneden olabilir?

Otoyol tünel yangınlarında can kaybı ağır vasıtalarla güçlü bir bağı vardır. Tünel yangınlarında yaklaşık ölü sayısı %71ağır vasıtaların, %24sıradan araçlar ve %5Kamyon veya kamyonların karıştığı yangınlarda meydana gelir.

Kaynaklar: ScienceDirect, PLOS One

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu